A probléma: …a repülőtér környékén élők 90-110 decibeles zajhatásokat szenvednek el, a közterületeken és a kertekben naponta 200-220-szor, és ezt “még fokozni kívánják”; ebben az évben 16 milliós utasforgalom várható a reptéren, és már eléri a 150 ezer árutonna/év forgalmat a cargoforgalom. A lakosság tiltakozása ellenére folyamatosan fejlesztik a repülőteret, egy 50 ezer négyzetméteres cargocity beruházást nemsoká átadnak…
Forrás: https://infostart.hu/
A légi járművek zajának való hosszú idejű kitettség kedvezőtlen egészségügyi hatásokkal jár. Épp ezért a WHO 2018-as ajánlása szerint a repülőgépek zajszintjét 45 dB alá kell csökkenteni, mivel az ennél magasabb érték már egészségkárosító hatású, éjszaka pedig az értéket 40dB alá kell szorítani, mivel az afeletti érték alvászavarokat okoz.
Forrás: https://www.parlament.hu/documents/
Mi újság e tekintetben Kőbányán?
- Valóban csak 55 db a zajszennyezés Kőbánya felett? Hogyan mér a zajtérkép?
- https://www.bud.hu/zajterkep
- Látható módon a zajtérkép átlagot mér, tehát annak mértéke lehet jelentősen kisebb és nagyobb is.
- Miért nem jelenik meg a Csepel felé forduló gépek repülési útvonalán a zajterhelés?
- Erre nem kapunk választ a fent jelzett oldalon, mindenesetre világos, hogy a fordulókon a zaj nem tűnhet el.
- Légifolyosó Kőbánya felett: