REGISZTRÁLJA CÉGÉT ÖN IS INGYEN a KŐBÁNYAISZAKI.HU OLDALRA: REGISZTRÁCIÓ |
Nagy a tét, nagy a lehetőség, nagy a felelősség. Hogyan valósuljon meg Budapest eddig kialakult közlekedési szerkezetének, úthálózatának továbbfejlesztése!
Sajnos, mint mindenben tapasztalható az országban, mindig későn kapcsolunk, csak akkor kezdünk el valamit tenni, amikor már nagy a baj, jelen esetben mikor már ekkora a forgalom és amikor már ennyire be van építve minden. (Azt megelőzve, “ha tudtam volna, hogy ekkora autó/repülő/stb. forgalom várható, nem költözöm ide!”)
Biztos hogy nem az autószám csökkentését kellene célnak kitűzni?
- P+R parkolók a város szélén
- Fejállomások helyett, mintegy metróként, a városon keresztül haladó vonatok
- Metróhálózat fejlesztése
- Utak a vasútvonalak mentén
Mi a cél?
- A sok autó miatt szükséges egy külső városi körgyűrű, hogy a forgalmat kitereljék a belvárosból.
- Kiterelni a napi 50-55 ezer autót, csökkenteni a belváros forgalmát (másként fogalmazva, naponta 42 000 gépjárművel csökkenteni a belvárosi hidak, illetve napi 8 ezer autóval az Üllői út forgalmát).
Melyik, már belakott területen fusson a külső körút?
- Galvani út – Illatos út – Határ út – Kőér utca – Gitár utca – Jászberényi út – Körvasútsor
- Galvani út – Ecseri út – Bihari út – Jászberényi út – Körvasútsor
- Várjuk a javaslatokat!
Korábbi tervek:
- 1880 körül a Közmunkatanács kijelölte az úgynevezett Kültelki körutat. A Népligettől délre az útvonal nem az eredetileg tervezett Ecseri út-Kén utca-Galvani út-Neszmélyi út vonalán halad a Budaörsi út felé, hanem a vasúti folyosóban, annak északi oldalához tapadva. Ezt a kis tévedést aztán már soha nem korrigálták, sőt, a Lágymányosi híddal meg is erősítették.
- Az 1970-es években felismerték, hogy a külső kerületeknek szüksége van egy további, erős haránt-irányú útra, e célból dobták be a köztudatba a Munkáskörút koncepcióját, mely a külső Körvasút mentén, Kőbánya-Óhegyen át, majd a Határ út vonalában haladva keresztezi a Csepel-szigetet és érkezik meg Albertfalvára. A Munkás körút nevet viselte, amely akkoriban is 2×2 sávban került elgondolásra.
Forrás: forum.index.hu
- A Csepel-sziget városközponthoz közeli, beépítetlen területeinek fejlesztési szándéka révén, köztes megoldásként megépült Hungária és a tervezett Munkáskörút között, Dél-Budát és Dél-Pestet összekötve egy újabb útvonal. Itt sikerült ismét megtalálni a Kültelki körút már elfeledett, eredeti nyomvonalát.
- A Munkáskörút fejlesztése kapcsán az Albertfalvai-híd megépítéseként gondolkoztak tovább.
- Továbbgondolták a Galvani-vonalat is: eltűnt az Illatos úti kapcsolat és helyette megjelent a Kén utca és az Ecseri út közötti, a Ferencvárosi Rendező pályaudvar alatt aluljáróban átvezetett nyomvonal, amely az Üllői út és Bihari út csomópontjába köt be. Ezen a ponton már majdnem megvalósulni látszik az eredeti Kültelki körút, azzal a kis különbséggel, hogy a Bihari úton át Kőbánya központja, onnan pedig sok egyéb irány érhető el.
Forrás: okopolitika.hu
“Kérdés, hogy mely kerületben élő kárára teszik ezt meg és mely útvonalra terelik azt a több 10 ezer autót?”
MIÉRT KELL TARTANUNK A KIVITELEZÉSTŐL KŐBÁNYÁN?
Látszódik, hogy a várostervezők majdnem jó munkát végeztek az előző évtizedekben, hiszen a legtöbb Kőbányai szakaszon az út szélesség teljesen megfelelő, de valószínűleg ekkora autóforgalomra még ők sem számítottak.
Forrás: kozlekedes.org
- – Vaspálya/Kőér utca, a hely adott. Lásd még: Kőér utcai halálsorompó
- – Vaspálya/Kőér – Cserkesz /Kőér közötti szakaszon biztosított a szélesség, mivel ipari terület.
- – Gergely / Kőér – Petróczy /Kőér – Óhegy /Kőér – Gitár/Mádi közötti szakaszokon régóta kiépült családi házas övezetek vannak. A kívánt 2×2 sáv a házakhoz rendkívül közel futna!
- – Gitár/Mádi sarkától a Gitár/Jászberényi út kereszteződéséig a 2×2 sáv osztott pályához minden adott.
Lehet így is, mint Brüsszelben:
Lásd még – források:
Kőér utcai halálsorompó (kobanyaiszaki.hu)
Kőbányai elkerülő út (kobanyaiszaki.hu)
Alternatív megoldások az Üllői útig (atlatszo.hu)
A Galvani-projekt kritikusai a Kiserdővédők (9Tv riport)
Költözzünk vidékre? (kobanyaiszaki.hu)
Galvani út Kőbányáról nézve (Élhető Budapest)
Többsávos körúttá válik a Körvasútsor (15. kerület)
Hogyan őrizzük meg hallásunkat?
Új információk:
Galvani-vagy-az-albertfalvai-a-jobb
Forrás: 444.hu